Document Type : Original Research
Authors
1 Assistant Professor of Humanities and Social Sciences at Farhangian University, Karaj, Iran
2 lecture at farhangian university
Abstract
Keywords
Main Subjects
- احمدی، آمنه و موسی پور، نعمت اله (1396)، طراحی کلان (معماری) برنامه درسی تربیت معلم (برنامه درسی ملی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران)، تهران، انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
- استراس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1393)، اصول روش تحقیق کیفی، ترجمه بیوک محمدی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- تلخابی، محمود (1397)، برنامه درسی تجربه شده آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان تهران، فصلنامه روانشناسی شناختی، دوره 6 شماره 4 ص59-72.
- ذکایی، محمد سعید (1399)، هنر انجام پژوهش کیفی از مساله یابی تا نگارش، تهران، انتشارات آگاه.
- دلخون، شادی (1396)، بررسی پدیدار شناختی برنامه درسی تجربه شده درس علوم پایه چهارم از منظر دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی، فصلنامه پژوهشهای کیفی برنامه درسی، شماره 6، ص 71-87.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1395)، برنامه درسی کارشناسی آموزش علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان.
- فتحی واجارگاه، کوروش؛ شفیعی، ناهید (1386)، ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (مطالعه موردی برنامه درسی آموزش بزرگسالان، فصلنامه برنامه درسی، شماره 1 (5)، ص 1-26.
- فتحی واجارگاه، کورورش؛ کشتی ارای، نرگس؛ فروغی احمد علی؛ و زیمیتات، کرایگ (1388)، طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی، مطالعات برنامه درسی، 4(3) 281-308
- فتحی واجارگاه، کوروش (1384)، کالبد شکافی برنامه درسی تجربه شده (مدلی برای پژوهش در حوزه برنامه درسی، قلمرو برنامه درسی در ایران)، از کتاب ارزیابی وضع موجود و ترسیم چشم انداز وضع مطلوب، تهران، سمت.
- فتحی واجارگاه، کوروش (1396)، اصول و مفاهیم برنامه ریزی درسی، ویرایش جدید، تهران، انتشارات علم استادان.
- فیلیک، اووه (1393)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران، انتشارات نی.
- قریشی خوراسگانی، مریم السادات، احمدی، پروین، صمدی، پروین (1400)، واکاوی برنامههای درسی تجربه شده نظام آموزش عالی مهارت محور: از منظر دانشجویان، دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، سال نهم شماره 17، ص 247-282.
- کرسول، جان (1391)، پویش کیفی و طرح پژوهش، ترجمه حسن دانایی فرد و حسین کاظمی، تهران، انتشارات صفار.
- کشتی آرای، نرگس؛ فتحی واجارگاه، کوروش؛ زیمیتات، گرایک؛ و فروغی، احمد علی (1388)، طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبار سنجی ان در گروههای پزشکی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره 9، ص 55-67.
- محمدی، نشمین؛ خاکباز، عظیمه سادات (1400)، بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان ارشد برنامه درسی در دنشگاه بوعلی سینا، مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، دوره دوم شماره 42 ص 11-134.
- محمدی اصل، عباس (1396)، روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی، تهران، نشر ورجاوند.
- محمدی، مهدی (1386)، بررسی تاثیر برنامه درسی تجربه شده بر رضایت دانشجویان ورودی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز مدل توضیحی برنامه درسی، مجله علوم تربیتی، دوره 14 شماره 3 ص 63-96.
- مؤمنی مهموئی، حسن، کرمی مرتضی، تیموری سعید (1398)، برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی، فصلنامه روششناسی تربیتی، سال دوم شماره اول، ص 65-80