نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
معلمان آفریقای جنوبی در خلق فعالیتهای تفکیکی بهمنظور برآورده ساختن نیازهای متنوع یادگیرندگان در یاددهی و یادگیری اثربخش با چالشهای زیادی مواجه هستند. ناتوانی در تشخیص موانع یادگیری و مطابقت برنامه درسی و روشهای تدریس و سنجش با شیوههای یادگیری و میزان آمادگی یادگیرندگان ازجملۀ این چالشها هستند. این مطالعه به هدف پی بردن به دیدگاههای معلمین مدارس متوسطه (262 نفر) در مورد اجرای آموزش تفکیکی در مدارس متوسطه دولتی (27 مدرسه) با استفاده از روشهای کمی و کیفی انجام شد. نتایج نشان داد که معلمان همیشه نمیتوانند به یادگیرندگان در هنگام نیاز کمک کنند، به آنها یاد دهند که چگونه مسائل را حل کنند و یا اجازه دهند تا بهتنهایی کار کنند. علاوه بر این، محدودیتهای گوناگونی مانند آموزش ناکافی معلمان، تعداد زیاد یادگیرندگان در یک کلاس، حجم زیاد کار، یادگیرندگان بیانضباط، کمبود منابع و عدم مشارکت والدین، آموزش زبان دوم، خدمات حمایتی ناکافی و موانع اجتماعی-اقتصادی در روشهای معلم محور وجود دارند. این مطالعه پیشنهاد میکند که برنامههای مداخلهای به صورت کارگاههایی در مورد شیوههای ایجاد فعالیتهای تفکیکی باید در پیشرفت حرفهای معلمان در اولویت قرار گیرد.