ابراهیمزاده، عیسی (1392)، فلسفه تعلیموتربیت، تهران، انتشارات دانشگاه پیامنور، چاپ سیزدهم.
آسماندره، عبدالحمید؛ و بخت، منصور (1401)، مدیریت آموزشی در چشمانداز پراگماتیسم، رویکردی نو در علوم تربیتی، 4(1)، 1-7.
خسروینژاد، شهرزاد؛ پور امامی، علی؛ و سپهریان، علی (1395)، برنامه درسی عملگرا: از نظریه تا عمل، دومین همایش ملی تربیتمعلم، اصفهان.
خلخالی، علی؛ خلعتبری، جواد؛ و اذعانی، مریم (1390)، رابطه فلسفه تربیتی و سبک رهبری مدیران مدارس، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6، 23-40.
سرمدی، محمدرضا؛ پاکسرشت، محمدجعفر؛ صفایی مقدم، مسعود؛ و مهرعلیزاده، یدالله (1388)، نقدی بر انسانشناسی تیلوریسم و پیامدهای آن در مدیریت آموزشی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، 10(1)، 197-213.
محمدزاده، منیره؛ صفر نواده، مریم؛ و احقر، قدسی (1401)، تأثیر آموزش درس علوم تجربی پایه هفتم بر اساس رویکرد ساختن گرایی بر سبکهای شناختی دانشآموزان دختر، مطالعات روانشناسی تربیتی، 45، 69-86.
مظاهری، حسن (1399)، مقایسه مبانی ارزش شناختی فلسفه تربیتی پراگماتیسم با مبانی ارزش شناختی اسناد تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 46، 167-198.
Adeleye, J, O. (2017), Pragmatism and its implications on teaching and learning in Nigerian schools, Research Highlights in Education and Science, 2-6.
Anwar, J., Shaimaa, T., Hassan, J. (2023), The Role of Basic School Teachers’ Pragmatic Competence in Teaching, Journal of the Iraqi University, 58, 669-681.
Braun, V., Clarke, V. (2006), Using thematic analysis in psychology, Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101.
Duram, L. A. (2010), Encyclopedia of Research Design, Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
Feilzer, M. (2010), Doing mixed methods research pragmatically: implications for the rediscovery of pragmatism as a research paradigm, Journal of Mixed Methods Research, 4, 6–16.
Glaser, B. G., & Strauss, A. L. (2008), The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research, 3rd edition, New Brunswick, NJ: Aldine Transaction.
Jarrah, A., Khasawneh, O., Wardat, Y. (2019), Implementing pragmatism and John Dewey's Educational philosophy in Emirati Elementary Schools: Case of Mathematics and Science Teachers, International Journal of Education Economics and Development, 11(1), 58.
Kvale, S. (1996), Interviews: An Introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, CA: Sage.
Newton, P. M., Da Silva, A., Berry, S. (2020), The Case for Pragmatic Evidence-Based Higher Education: A Useful Way Forward? Frontiers in Education, 5: 583157.
Ormerod, R. (2006), The history and ideas of pragmatism, Journal of the Opertional Research Society, 57, 892–909.
Pratiwi, V. U., Rohmadi, M. (2021), Pragmatic Approach to Indonesian Speaking Skills for Student Vocational High Schools, International Journal of Linguistics, Literature and Culture, 7(4), 263-273.
Rai, P. C., Lama, R. (2020), pragmatism and its contribution to education, International journal of creative research thoughts, 8(3), 1844-1847.
Sharma, S., Devi, R., Kumari, J. (2018), Pragmatism in Education, International Journal of Engineering Technology Science and Research, 5(1), 1549-1554.
Tarnopolsky, O. (2018), Principled pragmatism, or well-grounded eclecticism: a new paradigm in teaching English as a foreign language at Ukrainian tertiary schools? Advanced Education, 5(10), 5-11.