افشار، غلامرضا؛ صالح اردستانی، عباس و میرابی، وحید رضا (1400)، مهمترین عوامل اثرگذار بر رفتار مشارکتی کاربران فضای مجازی، فصلنامه مدیریت کسبوکار، 55(2)، 39-21.
بهبودی، سمیه (1400)، بنیان جامعه در آشفتگی، روزنامه همدان نامه، 10 بهمن، صفحه اجتماعی - خانوادگی.
تهرانی، مهدیه (1395)، پیامدها و اثرات منفی شبکههای اجتماعی، پایاننامه کارشناسی روانشناسی عمومی. دانشگاه پیام نور کرج.
حامدچور، زینب (1399)، تأثیرات آموزش در فضای مجازی بر دانشآموزان در پساکرونا، سومین همایش بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، همدان.
حسنزاده، سهیلا (1400)، تأثیر فضای مجازی بر تربت دینی دختران، مطالعات پژوهشی زنان با رویکرد اسلامی، 8(14)، 96-71.
زندکریمی، غزال؛ کربلایی حسین شالباف، زهرا و دهدست، زهرا (1401)، تدوین و اعتباریابی برنامه آموزش و فرزندپروری نوجوانان در فضای مجازی، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 13(51)، 30-1.
سیف درخشنده، سعید؛ عطا دخت، اکبر؛ حاجیلو، نادر و میکائیلی، نیلوفر (1400)، مدلیابی گرایش دانشآموزان به فضای مجازی بر مبنای عوامل فردی، زمینهای و محیطی: ارزیابی پیامدهای روانشناختی آن، مطالعات روانشناسی تربیتی، 18(44)، 153-135.
شیوندی، کامران؛ حسنوند، فضلالله؛ عبدالهیمقدم، مریم و کوشکی، محمود (1401)، مقایسه وضعیت روانشناختی و تحصیلی دانشآموزان درگیر و غیر درگیر در فضای مجازی در دوره متوسطه، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 8(30)، 180-150.
شکاری حمیده؛ جلالیان نجمه (1394)، شناسایی عوامل مؤثر بر فضیلتگرایی و رتبه بندی آن عوامل در بیمارستانهای آموزشی شهر یزد، طلوع بهداشت.2(14). 137-125.
عالی، مهدیه و محمودیان، حسین (1401)، مقایسه هوش هیجانی و توانایی شناختی در دانشجویان با پاسخ وانمود و عادی، مجله روانشناسی تربیتی، 19(47)، 110-98.
عسکریان بیدگلی، مریم؛ اطهری، زینبالسادات؛ ستار، حسنی. (1397)، بررسی نقش تربیت اخلاقی در رعایت حجاب دانشجویان دختر دانشگاه کاشان، نشریه: زن و جامعه (جامعه شناسی زنان). سال 1397. دوره 9. شماره: 2 (مسلسل 34). 103-69.
کوئن، بروس (1393)، مبانی جامعه شناسی، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر نی.
کیخا، بتول (1396)، تربیت اخلاقی در فضای مجازی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه الزهراء)، اندیشههای نوین تربیتی، 16(1)، 272-241.
کربلایی حسینشالباف، زهرا؛ زندکریمی، غزال و دهدست، کوثر (1401)، پدیدار شناسی آسیبهای فرزندپروری نوجوانان در فضای مجازی، دو فصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 3(1)، 12-1
گیدنز، آنتونی. (1987 ، جامعه شناسی، ترجمه حسن چاوشیان (1386). تهران: نشر نی.
فقیهی، علینقی؛ اعرافی، علیرضا؛ بهشتی، محمد و ابوجعفری، مهدی (1396)، آراء دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن، جلد2، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تهران: سمت.
محمدیاری، قاسم؛ جباری، کامران و قنبری، سمیه (1400)، شکست عاطفی دانشآموزان دختر و ارتباط آن با استفاده از شبکههای مجازی و برنامههای شبکههای ماهوارهای، نشریه علمی فرهنگی-تربیتی زنان و خانواده، 16(57)، 126-107.
مداحیشاهخانی، حجت؛ باصری، علی و ثقفینژاد، سید محمد (1401)، نقش توسعه فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بر سبک زندگی دانشجویان شهرستان دماوند، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 14(4)، 19-7.
مصباح یزدى، محمدتقى، (1391)، جامعه و تاریخ از نگاه قرآن، قم: انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (قدس سره).
کیخا، بتول، (1399)، تربیت اخلاقی در فضای مجازی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه الزهراء)، نشریه: اندیشه های نوین تربیتی، دوره 16، شماره 1.
Buehl, A.K. Melchers, K. &Roulin.N. (2020). Tell me sweet little lies: How does faking in interviews affect interview scores and interviewvalidity?. Journal of Business and Psychology.34(1), 107–124.
Faltýnková, A. Blinka, L., Ševˇcíková, A., &Husarova, D. (2020). The Associations between Family-Related Factors and Excessive Internet Use in Adolescents. International Journal of Environmantal Research and Public Health; 17(5), 1754- 1765.
Fathi, A., Sadeghi, S., Maleki-rad, A. A., Sharifi, R. S., Rostami, H., &Abdolmohammadi, K. (2020). The role of cyberspace use on lifestyle promoting health and coronary anxiety in young people. Iranian Journal of psychiatry and Clinical Psychology; 26(3), 332-347.
Kapetanovic, S., Rothenberg, W. A., Lansford, J. E., Bornstein, M. H., Chang, L., Deater-Deckard, K., et al. (2020). Cross-cultural examination of links between parent-adolescent communication and adolescent psychological problems in 12 cultural groups. Journal of Youth and Adolescence, 49, 1225–1244.
Livazovic, G., Ham, E. (2019). Cyberbullying and emotional distress in adolescents: the importance of family, peers and school. Heliyon, 5(6), 1-9.
Lam L. T. (2020). “The Roles of Parent-and-Child Mental Health and Parental Internet Addiction in Adolescent Internet Addiction: Does a Parent-and-Child Gender Match Matter?” Frontiers in public health, 8(142), 1-8.
Lo, B. C. Y., Romance, N. M. Lai, T. K. &Haobi W. (2020). "Worry and Permissive Parenting in Association with the Development of Internet Addiction in Children". International Journal of Environmental Research and Public Health; 17(21), 7722-7738.
Macionis, T.A. (2019). College students' social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30, 227–238.
Mihic. J., Skinner, M., Novak, M., Feric, M., &Kranželic, V. (2022). “The importance of family and school protective factors in preventing the risk behaviors of youth”. International Journal of Environmental Research; 19(1630), 1-14.
Soh, P. C. H., Chew, K. W., Koay, K. Y., & Ang, P. H. (2018). “Parents vs peers’ influence on teenagers’ Internet addiction and risky online activities”. Journal of Telematics and Informatics, 35, 225-236.
Skilbred-Field, S., Reme, S. E., & Mossige, S. (2020). “Cyberbullying involvement and mental health problems among late adolescents”. Cyber psychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace; 14(1), 1-5.
Yang, X., Zhu, L., Chen, Q., Song, P., & Wang, Z. (2016). “Parent marital conflict and internet addiction among Chinese college students: the mediating role of father-child، mother-child، and peer attachment”. Computers in Human Behavior, 59, 221–229.