نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
آموزش ضمنخدمت معلمان در راستای یادگیری مادامالعمر یک ضرورت انکار ناپذیر برای ارتقای قابلیتها و مهارتهای مورد نیاز در دنیای در حال تغییر است. هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی تأثیر طرح آموزش ضمنخدمت خودخوان بر عملکرد اخلاقی معلمان مقطع ابتدائی شهر زاهدان بود. روش این پژوهش از نوع طرح های شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون یکسان بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر زاهدان بودند. نمونه آماری شامل 30 آموزگار مقطع ابتدائی بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند 15 نفر از بین معلمان مجری طرح ضمنخدمت خودخوان به عنوان گروه آزمایش و 15 نفر از معلمان دارای سوابق و شرایط شغلی مشابه به عنوان گروه گواه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه رشد اخلاقی سندگل (1390) بود. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که، طرح آموزش ضمنخدمت خودخوان بر عملکرد معلمان مقطع ابتدائی در زمینه های امانتداری، رعایت قوانین و مقررات، همکاری و مسئولیتپذیری تاثیر دارد.
کلیدواژهها