%0 Journal Article %T واکاوی عناصرالگوی برنامۀ درسی تربیت زیبایی شناسی در دوره ابتدایی بر مبنای آموزه ها و اعجاز قرآن کریم %J نظریه و عمل در تربیت معلمان %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2645-7156 %A تجری, طیبه %A اسپو, سارا %A اسپو, سرور %A حجازی, زهرا %D 2021 %\ 01/20/2021 %V 6 %N 10 %P 89-108 %! واکاوی عناصرالگوی برنامۀ درسی تربیت زیبایی شناسی در دوره ابتدایی بر مبنای آموزه ها و اعجاز قرآن کریم %K تربیت زیبایی شناسی" %K "آموزه ها و اعجاز قرآن کریم" %K "تربیت معلم" %K "برنامه درسی %R %X پژوهش حاضر با هدف «واکاوی عناصر الگوی برنامۀ درسی تربیت زیبایی شناسی در دوره ابتدایی بر مبنای آموزه ها و اعجاز قرآن کریم» انجام شده است. روش پژوهش،کیفی و از نوع داده بنیاد، جامعه آماری تحقیق شامل آیات قرآن کریم و خبرگان متخصص در حوزۀ علوم قرآنی بود. نمونه مورد نظر، به صورت مطلوب از نوع هدفمند از میان منابع در دسترس محقق انتخاب شده است. داده ها در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدکه در قالب مدل اولیه و مدل نهایی شامل ضرورت و اهداف تربیت زیبایی شناسی، محتوا، روش های یاددهی ـ یادگیری، تربیت معلم، ارزشیابی، آموزش غیر مستقیم، مواد ومنابع، مدرسه، خانواده، فواید الگو شکل گرفت. بنابراین، در تحقیق حاضر مبانی از آموزه های زیبایی شناسی قرآن کریم استخراج شد و بر اساس آن الگوی برنامۀ درسی تربیت زیبایی شناسی ارائه گردید. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده‌ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. در پایان بر مبنای یافته‌ها و نتایج به دست آمده، رهنمودهایی برای عملی شدن برنامه ارائه شده است. %U https://itt.cfu.ac.ir/article_1676_3d18cd81f7cfac88e126031636252b52.pdf