@article { author = {nazari, khosrow}, title = {Investigating the obstacles and strategies of internationalization of Farhangian University}, journal = {The Journal of Theory and Practice in Teachers Education}, volume = {7}, number = {12}, pages = {-}, year = {2021}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2645-7156}, eissn = {2645-7717}, doi = {}, abstract = {AbstractThe purpose of this study was to investigate the obstacles and internationalization strategies of Farhangian University. The research method was quantitative - descriptive and survey method was used to collect data. The statistical population included: deputies, general managers, heads of departments in the central organization and provincial managers of Farhangian University who participated in the research process by census method. Data collection tool was a researcher-made questionnaire based on the Likert spectrum taken from the questionnaire of Salimi et al. (2014) and Khorasani and Zamani Manesh (2012) with the opinion of 4 experts in two sections: obstacles and strategies. The reliability of the questionnaire was /84. In addition to descriptive statistics, one-sample t-test, independent t-test, one-way analysis of variance and Friedman test were used to analyze the data. The research findings showed that the participants consider cultural, educational, research, structural and equipment factors as obstacles of internationalization. Independent t-test by gender showed that gender does not affect barriers to internationalization of the university. The results showed that there is a difference between the opinions of faculty members regarding the international barriers to the Farhangian University. Prioritization of university internationalization strategies showed that policy, communication, university and support strategies have the most roles in the internationalization of the university, respectively. The results of this study will help university managers in recognizing barriers and adopting internationalization strategies of Farhangian University.}, keywords = {Keywords: Internationalization,Internationalization Strategies,Farhangian University,International Barriers}, title_fa = {بررسی موانع و راهبردهای بین المللی سازی دانشگاه فرهنگیان}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی موانع و راهبردهای بین المللی سازی دانشگاه فرهنگیان است. روش پژوهش کمی از نوع توصیفی و برای جمع آوری داده ها از شیوه پیمایش استفاده شد. جامعه آماری شامل: معاونان، مدیران کل، روسای دوایر در سازمان مرکزی و مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان بود که با روش سرشماری در فرایند پژوهش شرکت کردند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته برمبنای طیف لیکرت برگرفته از پرسشنامه سلیمی و همکاران (1393) و خراسانی و زمانی منش (1391) با نظر 4 نفر از متخصصین در دو بخش موانع و راهبردها طراحی گردید. میزان پایایی پرسشنامه 84/. حاصل گردید. برای تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی از آزمون تی تک نمونه، تی مستقل، تحلیل واریانس یک راهه و آزمون فریدمن استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که شرکت کنندگان عوامل فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، ساختاری و تجهیزاتی را به عنوان موانع بین المللی سازی می دانند. آزمون تی مستقل برحسب جنسیت نشان داد که جنسیت بر موانع بین المللی سازی دانشگاه اثرگذار نیست. تجزیه و تحلیل داده ها در قالب تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین نظرهای شرکت کنندگان عضو هیئت علمی در خصوص موانع بین المللی سازی دانشگاه فرهنگیان تفاوت وجود دارد. اولویت بندی راهبردهای بین المللی سازی دانشگاه نشان داد که راهبرد سیاستگذاری، ارتباطی، دانشگاهی و حمایتی به ترتیب بیشترین نقش را در بین المللی سازی دانشگاه دارند. نتایج این پژوهش به مدیران کلان دانشگاه در شناخت موانع و اتخاذ راهبردهای بین المللی سازی دانشگاه فرهنگیان کمک خواهد کرد.}, keywords_fa = {Keywords: Internationalization,Internationalization Strategies,Farhangian University,International Barriers}, url = {https://itt.cfu.ac.ir/article_2225.html}, eprint = {https://itt.cfu.ac.ir/article_2225_137f8a61139e92a7c921d340dfe97d53.pdf} }