@article { author = {}, title = {Enhance the professional skills of students of teacher training centers with an emphasis on art education in the form of hidden curriculum}, journal = {The Journal of Theory and Practice in Teachers Education}, volume = {1}, number = {1}, pages = {67-78}, year = {2015}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2645-7156}, eissn = {2645-7717}, doi = {}, abstract = {Introduction :The purpose of this paper is that in the form of hidden curriculum based on Eisner's view, by placing some improvisation writing courses, including art, music, painting, directing, in the training courses of teachers, are invisible to our future teachers to artists specialist knowledge in the classroom and to all forms of expression, as well as sensitivity to the songs elegant musician, an actor of voice, gestures and movement, and a painter paint lines to understand, so that has taken a major step forward in improving teachers' professional ability more.Students are the next generation of teachers, practical aspects and lead to positive results?.. " Methods of the present descriptive  is references to print and electronic resources to find answers to the question  .And eventually it became clear that putting art courses for at least 3 hours a week as part of a university education student teachers in addition to The official pre-determined goals and helped prepare teachers to work instead of being under the influence of habits, the influence of quality that are not provided for, as well as fertile ground for the growth of teachers are professionally personality..}, keywords = {Keywords: improvisation,Hidden curriculum,Professional Skills,Art}, title_fa = {ارتقاء مهارت حرفه ای دانشجو معلمان با تاکید برتربیت هنری در قالب برنامه درسی پنهان}, abstract_fa = {هدف از این مقاله این است که در قالب برنامه درسی پنهان بر اساس دیدگاه آیزنر ، از طریق قرار دادن بعضی دروس هنری ازجمله بدیهه سرایی،موسیقی،نقاشی ،کارگردانی، درسرفصل دروس دانشگاه فرهنگیان ،بطور نامرئی ، به معلمان آینده کمک نماییم تا هنرمندانی متخصص در کلاس درس شده و بتوانند همه اشکال آگاهی وبیان راهمانند حساسیت موسیقیدان نسبت به آهنگهای ظریف،یک هنرپیشه نسبت به صدا ،اشارات وحرکات ،ویک نقاش نسبت به رنگها وخطوط دریابندد ،تا بدین طریق گامی موثر در ارتقای توانایی حرفه ای معلمان برداشته باشیم. پرسش اساسی ،که این تحقیق مطرح می کند با توجه به کیفیت بخشی به آموزش دانشجو یان در مراکز تربیت معلم این است که« آیاچنان اشکالی از تجربه هنری ویادگیری به طور پنهان، می تواند به عنوان مدل های آینده جهت آموزش معلم دیده شود وبرای نسل های بعدی معلمان وشاگردان آنها ، جنبه عملی پیدا کرده وبه نتایج مثبتی بیانجامد؟.».ودرنهایت مشخص شد که با قرار دادن دوره های هنری به مدت حداقل 3 ساعت در هفته به عنوان بخشی از آموزش دانشگاهی دانشجو معلمان می توان علاوه برتحقق اهداف رسمی واز پیش تعیین شده، زمینه ای فراهم کردتا فعالیت معلم به جای اینکه تحت تاثیر عادات باشد ،متاثر از کیفیت هایی باشد که پیش بینی نشده اند وهمچنین زمینه مناسبی برای رشد شخصیتی وتخصصی معلم فراهم می شود. روش پژوهش حاضر،روش توصیفی با رجوع به اسناد ومنابع چاپی والکترونیکی جهت یافتن پاسخی برای پرسش مطرح شده می باشد}, keywords_fa = {Keywords: improvisation,Hidden curriculum,Professional Skills,Art}, url = {https://itt.cfu.ac.ir/article_155.html}, eprint = {https://itt.cfu.ac.ir/article_155_fcf78f0593fe4d02bac8e4531dc5468f.pdf} }